Monday, December 22, 2008

aihhhhh!!! panas!!! panas!!!

Bandaraya Alor Star- tetiba j.. alor star digemparkan tetiba j... mai nak pilihanraya dan selepas baru jaa kerajaan baru mentadbir nihhh!! mai la plakk kes baru... tergembar gak cukai pintu nak nek... bekalan air x dpt sik... ni semua angkara org dalaman yg mana sebelum ni berbakti pd parti pemerintah sebelum ni...
Dah kena reject, jd pembangkang buat la cara pembangkang... n dok buat mcm dok tadbir lg.. serabut rakyat abeh aihh!! sat mcm 2 sat mcm nih... bagi sat kami ni rakyat relax dulu.... had kerajaan baru nek nih... baru naik 9 bulan... kalu sorang mak nih baru nak beranak saja dalam 9 bulan nih... dan la anak ni besar dulu... kalu mcm ni bila rakyat nak aman... dulu bagi ampa perintah ampa makan kami.... dok nak suruh kami ikut kepala ampa plak!! cukup lah pisang x berbuah 2 kali!! gunung jerai had dah kena tarah dah x buleh naik jd mcm asal balik dah aih...
Luu ingat gua cakap men2 ka... ni suma experience.. bapak aku ada company sdn bhd punya... buat projek ngan kerajaan ngan lambat bayar... jenuh pak aku rekau nak cover.. projek bukan puluhh inggit, belas dan puluhan inggit... jual reta la... nak buat cam na ni la sumber pencarian keluarga aku...
utang banyak sabit 2 lambat bayar... duit bukan ada tp tiap2 taun akhir sampai masuk awal bulan tahun baru dok kira nak renovate saja.... modified barang dalam, sistem hub la suma had lates tiap2 tahun tapi reja xdak...
laa aku pi sendiri waktu buat cotation pi ngan bdak reja len ngan bapak aku... masuk bahagian it wisma laa.. memang bidang ni kepakaran kami.. had dok reja mana la ngan mai lewat... dok belek internet.. tgk ebay.. weh x dak reja ka... sakit ati jgak aku nih!!!
kalau ampa ada sana tobat pedih!! aku penat2 reja tuk nak bagi ampa fasiliti yg kira selesa laa nak men2 chatting, beli brg dlm internet.. pas2 rakyat penat2 kerja susah payah upa2 nya nak suap bapak jenohok (kerajaan waktu 2) makan.... cukup la suma nihh!! sabit 2 had sokong pakat2 kalih... lagi sokong lg 2 dok kebulok kuasa makan duit rakyat... x guna..
Waktu parti baru ni perintah.. mb kedah baru ni pi batu 9.. jumpa rakyat pakai reta buruk dia saja.. sampai polis pun x perasan. tub2 dah sampi.... dan nak balik baru polis escot dia balik..

No comments:

Post a Comment