Monday, December 22, 2008

Tragedi di bukit antarabangsa adalah berdasarkan pada kecuaian manusia sendiri...


(Penduduk setuju kenyataan Mohd. Zin)KUALA LUMPUR 14 Dis. - Jawatankuasa Bertindak Bukit Antarabangsa bersetuju dengan pandangan Menteri Kerja Raya, Datuk Ir. Mohd. Zin Mohamed yang mengatakan kejadian tanah runtuh di penempatan itu pada 6 Disember lalu adalah disebabkan oleh kecuaian manusia.

Pengerusinya, Datuk N. Muneandy berkata, Mohd. Zin merupakan individu yang paling tepat untuk mengeluarkan kenyataan sedemikian berdasarkan portfolionya pada masa ini.''Akhirnya, ada pihak yang menyokong pendirian kami bahawa runtuhan tanah di Bukit Antarabangsa bukan disebabkan oleh bencana alam," katanya kepada pemberita dekat sini hari ini.

Semalam, Mohd. Zin melahirkan rasa terkejutnya apabila mendapati terdapat air hujan yang bertakung di Taman Bukit Mewah yang dipercayainya menjadi punca pada kejadian tanah runtuh di situ 6 Disember lalu.

''Saya percaya kejadian ini berpunca daripada perbuatan manusia dan bukannya kejadian alam semula jadi," katanya.Pada 6 Disember lalu, empat mangsa terbunuh dan 14 lagi cedera apabila 14 buah banglo di Taman Bukit Mewah, Bukit Antarabangsa dekat sini ranap dalam kejadian tanah runtuh…


Ulasan: Bila manusia melanggar undang-undang alam, tunggulah akibatnya. Ada orang membuat duit daripada pembangunan dan membayar kepada orang tertententu untuk meluluskannya yang kemudiannya runtuh lantas menyusahkan rakyat. Akan terus berlaku selagi BN/UMNO memegang kuasa pemerintahan negara dan negeri.

No comments:

Post a Comment